DUK

DUK

Galios valdymas yra vienas svarbiausių įkrovimo stotelės funkcionalumų. Elektromobilis yra imlus elektrai, tad dažnai elektros įvadas gali būti per mažos galios maksimaliam įkrovimo greičiui užtikrinti. Norint išvengti elektros įvado galingumo didinimo ir didelių išlaidų, įkrovimo stotelė gali valdyti galingumą, kad elektros įvadas būtų pilnai išnaudojamas ir tuo pat metu vidinis tinklas liktų apsaugotas nuo elektros dingimo.

DLM (Dynamic load management) arba lietuviškai dinaminis galios valdymas. Tai įkrovimo stotelės funkcionalumas dinamiškai valdyti įkrovimo galią naudojant išorinį elektros skaitiklį (dar kitaip dinaminį valdiklį arba ,,Smart meter”), priklausomai nuo realios elektros įvado apkrovos objekte. 

Dinaminis valdiklis įrengiamas tuomet, kada elektros įvado galingumas yra mažesnis nei maksimali stotelės pareikalaujama galia, arba kuomet yra tikimybė, jog visi elektros prietaisai objekte veikdami kartu viršys įvado galingumą. Tarkime Jūsų įvadas namuose 11kW ir norite naudotis 11kW įkrovimo stotele. Kaip ir nekiltų problemų, jeigu namuose daugiau neturėtumėte jokių prietaisų. Tačiau jeigu sugalvosite išsivirti kavos ir įjungsite arbatinuką, arba jeigu namuose veikia kondicionierius šie prietaisai bendrai gali pareikalauti net ir 5kW ar daugiau galios. Kad išvengti elektros dingimo, dinaminio galios valdymo prietaisas stebi Jūsų energijos poreikį ir perduoda informaciją stotelei. Poreikiui išaugus stotelės galia apribojama, ir krovimas vyksta lėčiau. Kai galios rezervas vėl pakyla, stotelė automatiškai pakelia ir krovimo galią, taip užtikrinamas efektyviausias galios išnaudojimas.

Jeigu esama pastato galia nepakankama sklandžiam stotelės naudojimui (mažiau nei 10 kW), galingumą galima pasididinti kreipiantis į ESO. Tereikia užpildyti elektroninę galios didinimo paraišką. Paraiškos pildymo instrukcijos

Apie paramą plačiau skaitykite čia.

Paraišką užpildyti ir pateikti galite čia.

Paraiškos pildymo instrukcija.

Galios valdymas gali būti skirstomas į kelias kategorijas:

• STATINIS Šiuo būdu stotelėje nustatomas didžiausias galimas galingumas, kurio stotelė neviršys, taip apsaugome vidaus tinklą nuo elektros dingimų. Šiam galios valdymui papildomos įrangos nereikia, viskas nustatoma išmaniojoje aplikacijoje arba fiziškai stotelėje montavimo metu.

• DINAMINIS Šis būdas yra pats efektyviausias norint išnaudoti turimą elektros galios įvadą maksimaliai ir tuo pat metu greitai įkrauti elektromobilį. Tam reikės papildomo išmanaus energijos skaitiklio, kuris veiks kaip referencinis taškas įkrovimo stotelei, pagal kurį stotelė reguliuos imamą galingumą iš tinklo.

• HIBRIDINIS Šis galios valdymas yra ypač efektyvus didesnėse automobilių stovėjimo aikštelėse. Tokiu būdu galima kategorizuoti įkrovimo taškus pagal prioritetą. Esant galios trūkumui, elektromobiliai prijungti prie pirmo prioriteto įkrovimo taškų krausis pirmieji, o paskutiniai – pagal žemiausią prioritetą.

Reikiamas elektros įvado galingumas nusakomas pagal elektromobilio modelį ir jame esantį integruotą vidinį įkroviklį (on-board charger). Čia galite patikrinti kaip krausis jūsų elektromobilis.

Interneto ryšys stotelei yra reikalingas, norint stebėti jos darbą nuotoliniu būdu, taip pat ir kontroliuoti jos veikimą ir suteikiamas prieigas kitiems vartotojams. Internetu duomenys perduodami į gamintojo „debesiją“, iš kurios jie atvaizduojami platformoje. Jeigu stotelės savininkui tokių paslaugų nereikia, stotelė veikia ir be interneto ryšio.

Reikia sujungti elektromobilį su įkrovimo stotele naudojant kabelį. Įkrovimo stotelės gali būti su jau integruotu įkrovimo kabeliu arba su lizdu. Po to, priklausomai nuo stotelės, įkrovimas pradedamas automatiškai arba įkrovimą reikia aktyvuoti RFID kortele arba mobilia aplikacija. Jeigu stotelė neturi autorizavimo funkcijos, įkrovimo procesas pradedamas sujungus elektromobilį su stotele iškart po to kai automatiškai patikrinami parametrai leidžiantys pradėti įkrovimo procesą saugiai.

DC įkrovimo stotelė „apeina“ vidinį elektromobilio keitiklį ir elektros energija keliauja tiesiai į bateriją, tad neatsiranda „butelio kaklelio“ efektas. DC įkrovimo stotelę reikėtų rinktis, kai norite, jog jūsų elektromobilio baterija būtų įkraunama per laiką tarp 20min ir 3 val. Šio tipo įkrovimo stotelės populiaros tose vietose, kur įkrauti elektromobilį reikia labai greitai, pvz. greitkeliuose, degalinėse, pakelės kavinėse/restoranuose, trumpo sustojimo aikštelėse ir kitur.

Viena iš svarbiausių įkrovimo stotelės instaliacijoje būtinų apsaugų – yra skirtuminės srovės apsaugos įrenginys (nuotekio relė). Jos funkcija yra apsaugoti žmogų ir įrangą nuo elektros šoko. Priklausomai nuo stotelės, ši nuotekio relė turi būti A tipo arba B tipo.   A tipo išorinė nuotekio apsaugos (kaina ~55eur) užtenka, kai stotelė turi integruotą savyje 6mA DC (nuolatinės srovės) aptikimo įrenginį. B tipo išorinė nuotekio apsauga (kaina ~320eur)reikalinga, jeigu 6mA DC (nuolatinės srovės) apsauga nėra įdiegta į stotelę. Kita apsauga būtina elektros instaliacijoje yra automatinis jungiklis. Jo paskirtis apsaugoti elektros kabelį ir kitą įrangą nuo perkrovos.

Sumontuoti įkrovimo stotelę mechaniškai (pritvirtinti prie sienos) galite ir patys, tačiau norint prijungti stotelę prie elektros tinklo, tą turi daryti atestuotas specialistas pagal LR numatytas taisykles.

Kviečiame atkreipti dėmesį į gamintojų suteikiamas garantijas pačiai įrangai ir rangovų garantiją atliekamiems darbams. Mūsų suteikiama garantija įrangai yra bent 24 mėn. po įdiegimo datos ir darbams 12 mėn. po sumontavimo. 

Elektromobiliai kaip ir automobiliai su vidaus degimo varikliu yra skirtingų efektyvumo rodiklių, tik elektromobilio efektyvumas skaičiuojamas ne litrais / 100 km, o kilovatvalandėmis (kWh) / 100 km. Paprastai EV vartoja 12–25 kWh 100 km atstumui įveikti, tad vykdant įkrovą namuose, 100 km kaina gausite sudauginę kWh vartojamą kiekį su kWh kaina, kurią mokate energijos tiekėjui. Pvz., įkrauti EV 100 km atstumui su 15 kWh / 100 km suvartojimu (vertinant 12 ct / kWh kainą) kainuos 1,8 Eur.

Šiuo atveju priklauso ar turite įsirengę alternatyvius energijos šaltinius ir kokį elektros energijos tiekėjo planą esate pasirinkę. Jeigu turite kelių tarifų planą ir naudojantis AC išmaniomis stotelės funkcijomis pradėti įkrovą kai elektros energijos kaina yra mažesnė, stotelė pilnai atsipirks per 5–8 metus.

Priklauso nuo to, kiek kilometrų nuvažiuojate su elektromobiliu. Vidutiniškai nuvažiuojant po 850 km per mėnesį, elektros energijos kaina išaugs apytiksliai 20-25 Eur.

AC įkrovimo stotelės priežiūros reikalauja labai minimaliai, nes neturi judančių detalių. Besidėvinčios dalys, pvz., kabelis, kištukas gali reikalauti didesnės priežiūros priklausomai nuo naudojimo dažnumo ir aplinkos agresyvumo.

DC greito įkrovimo stotelių sudedamojoje dalyje yra galios elektronikos komponentų. Šioms stotelėms rekomenduotina atlikti prevencinį aptarnavimą pagal gamintojo pateiktą grafiką.

Šiai dienai didžioji dalis lengvųjų elektromobilių palaiko įkrovimą AC ir DC įkrovimo stotelėmis. Čia galite patikrinti kaip krausis jūsų elektromobilis.

Elektromobilio įkrovimo procesą galima sulyginti su kuro pylimu į tradicinio automobilio baką. Elektros srovė, kaip kuro srovė – kuo ji didesnė, tuo greičiau elektromobilio baterija bus papildyta. Jeigu elektromobilis gali krautis iš trifazio įvado, tuomet įsivaizduokime, kad į automobilį yra įdėtos trys kuro žarnos, tad įkrovimo greitis trigubėja. Reikia turėti omenyje, kad ne visi elektromobiliai gali priimti trijų fazių AC įkrovimą.Čia galite patikrinti kaip krausis jūsų elektromobilis.

Elektromobilio įkrovimas priklauso nuo kelių veiksnių:

1. Elektros įvado galios kW

2. Įdiegtos įkrovimo stotelės maksimalios galios kW

3. Elektromobilio vidinio įkroviklio (on-board charger) galios kW

4. Elektromobilio baterijos talpos kWh

5. Likutinės baterijos talpos kWh  

Pvz.: elektromobilio baterijos talpa yra 50 kWh, o likęs energijos kiekis yra 10% (5 kWh). Elektromobilio vidinis įkroviklis gali absorbuoti 11kW galią, o stotelės maksimali galia yra 22 kW. Elektromobilis šiuo atveju Kraus 11kW galingumu ir 45 kWh energijos kiekį įkraus per 45/11=~4 val.

Baigus įkrovimo sesiją AC įkrovimo stotelėje, dažniausiai elektromobilio įkrovimo lizdas Type 2 atsirakina, kai paspaudžiate automobilio pultelyje “Atrakinti” vieną arba 2 kartus. Jeigu šis būdas nesuveikė, ieškokite elektormobilio valdymo panelėje lizdo atrakinimo mygtuko (funkcijos). Jeigu šis būdas taip pat nesuveikė, elektromobiliuose būna avarinis lizdo atrakinimas. Šio būdo ieškokite elektormobilio vartotojo vadovo instrukcijose.

Pats saugiausias ir patogiausias būdas įkrauti elektromobilį yra naudojantis įkrovimo stotele. Nešiojamų įkroviklių nerekomenduojame naudoti kiekvieną dieną, nes tai nėra saugus būdas pildyti elektromobilio bateriją. Gali kilti rizika, kad buitinis kištukinis lizdas (rozetė) neatlaikys apkrovos ir bus pažeistas. O taip pat kištukinis lizdas gali būti neapsaugotas nuo skirtuminės srovės nutekėjimo. Jeigu neturite kitos galimybės įkrauti elektromobilį, tuomet elektromobilio nustatymuose arba nešiojamame įkroviklyje pakeiskite maksimalią srovę į 10A (2,3kW). Dar saugiau – 6A (1,4kW) arba 8A (1,85kW).Taip elektromobilis krausis lėtai, bet saugiai.

Nepavyksta prisijungti prie stotelės. Ką daryti?Kaip apriboti stotelės veikimą, kad įsikrauti galėčiau tik aš?
Kaip pridėti RFID raktą stotelės atrakinimui?

Kaip prijungti stotelę prie Wi-Fi tinklo?

Atsakymus į šiuos ir kitus klausimus rasite Žinių bazėje.

Kaip pridėti mokėjimo kortelę?
Kaip prisijungti prie mano namų įkrovimo stotelės?

Atsakymus į šiuos ir kitus klausimus rasite Žinių bazėje.

Neradai ieškomo klausimo čia? Apsilankyk Žinių bazėje