Automobilių rinkos tendencijos ir ateities prognozės Lietuvoje

Automobilių rinkos tendencijos ir ateities prognozės Lietuvoje

Remiantis 2021 metais „Swedbank“ atlikto tyrimo rezultatais, per artimiausius penkerius metus, 68 proc. nuosavą automobilį turinčių lietuvių planuoja įsigyti kitą. Didžiausia dalis respondentų (34 proc.) ruošiasi pirkti hibridinį automobilį, o 10 proc. - elektromobilį. Benzinu varomos transporto priemonės dairysis 24 proc., o dyzelinu…

Remiantis 2021 metais „Swedbank“ atlikto tyrimo rezultatais, per artimiausius penkerius metus, 68 proc. nuosavą automobilį turinčių lietuvių planuoja įsigyti kitą. Didžiausia dalis respondentų (34 proc.) ruošiasi pirkti hibridinį automobilį, o 10 proc. – elektromobilį. Benzinu varomos transporto priemonės dairysis 24 proc., o dyzelinu – 22 proc. Likusieji, atsižvelgs į situaciją rinkoje. Ilgainiui pasikeitęs vartotojų požiūris, suformuos naujas automobilių rinkos tendencijas ateityje. 

Lietuvių požiūrio pokyčiai 

Remiantis VĮ „Regitra“ ir Europos statistikos duomenimis, Lietuvoje, kol kas, vos du automobiliai iš tūkstančio yra varomi elektra. ES situacija geresnė – kas dešimtas naujas parduodamas automobilis – elektriniu varikliu. Tačiau padėtis gana sparčiai keičiasi. Susisiekimo ministerijos duomenimis, Lietuvoje praėjusiais metais registruoti 1184 elektromobiliai arba 2,3 karto daugiau nei metais anksčiau (521 vnt.). Statistika atskleidžia, kad lietuvių požiūris į aplinką ir ekologišką transportą – keičiasi. Tai patvirtina ir jau minėtas „Swedbank“ tyrimas, kuris atskleidė, kad 44 proc. respondentų planuoja, kad kitas jų perkamas automobilis bus hibridinis ar vien elektra varomas modelis, kai prieš dvejus metus šis skaičius siekė 28 proc. Estijoje ir Latvijoje tokį pasirinkimą nurodė, atitinkamai, 38 ir 30 proc. apklaustųjų, rašoma pranešime žiniasklaidai. Taigi, Lietuva palankiausiai vertina elektrifikacijos procesą tarp Baltijos šalių.  

Kas lemia augantį lietuvių susidomėjimą?  

Lietuvoje, vienas svarbiausių augimo faktorių, yra eksponentiškai auganti ekologiškesnių automobilių pasiūla. „Bloomberg“ analitikai prognozuoja, kad 2022 m. visame pasaulyje bus net 500 skirtingų elektromobilių modelių. Tai sukurs galimybę kiekvienam vartotojui rasti automobilį, atsižvelgiant į poreikius ir finansines galimybes. Taip pat svarbi ir šalies gyventojų požiūrio į aplinką evoliucija ir besikeičiantys vartotojų įpročiai – žmonės skaičiuoja bendrus automobilio mėnesio kaštus. 

Automobilių rinkos prognozės Lietuvoje

Šiemet SEB bankas Lietuvoje atliko tyrimą, kurio metu 66 proc. respondentų nurodė, kad įsigyti elektromobilį juos sustabdo per didelė kaina ir net 61 proc. įvardijo, kad tam padėtų finansinė paskata. Tad valstybė svariai prisideda prie automobilių rinkos pokyčių – Aplinkos ministerija šiais metais skyrė kompensacines išmokas gyventojams už įsigytą elektromobilį, skatindama fizinius asmenis rinktis mažiau taršias transporto priemones. Pagal šią programą, už kiekvieną įsigytą naują elektromobilį bus išmokama 5 tūkst. eurų subsidija, o už naudotą – 2,5 tūkst. eurų. Papildoma 1 tūkst. eurų kompensacija bus skiriama už kiekvieną sunaikintą taršų automobilį. 

Taip pat  įgyjamos papildomos naudos, kaip pigesnė automobilio eksploatacija, lengvatos miestuose: leidimas važiuoti autobusų juosta ar nemokamas elektromobilių stovėjimas viešose miestų vietose. Tai irgi yra veiksniai lemiantys augančias lietuvių simpatijas. 

Ateities prognozės 

Bendrovės „Fakto Auto“ marketingo vadovas Vaidotas Kviklys prognozuoja, kad 2021 metų gale elektromobilių registracija Lietuvoje pasieks bent 3500 (birželio 1 dienos duomenimis yra 2826 elektromobiliai). Taip pat, vertinant, kad po 5 metų rinkoje bus daug naudotų elektromobilių, susiformuos didesnis poreikis įkrovimo stotelių tinklui. Nepaisant to, jog Lietuva šiai dienai dar atsilieka nuo Europos mąsto, pardavimų pakilimas ir pasaulinės tendencijos diktuoja, jog šie skaičiai turi potencialo keistis jau netolimoje ateityje.  

Didelis pardavimų šuolis prognozuojamas tuomet, kai elektromobiliai ir automobiliai su vidaus degimo varikliais priartės prie kainų pariteto. Rinkos ekspertai sutaria: didžiausias lūžis rinkoje įvyks maždaug 2025 metais, o 2030 metais naujų elektromobilių Lietuvoje bus parduodama tiek pat, kiek naujų su vidaus degimo varikliais. Taip pat pardavimų augimui įtakos ateityje turės ir tobulėjančios baterijos. SEB bankas nurodo, kad iki 2030 m. standartinis elektromobilis talpins apie 100 – 200 kWh elektros energijos, kurios užteks įveikti iki 1000 km atstumui. 

Taigi, lietuviai vis labiau išreiškia simpatijas hibridiniams ir vien elektra varomiems automobiliams. Dėl šios priežasties, jau netolimoje ateityje, automobilių rinkoje įvyks aplinkai draugiškos permainos.  

Leave a Reply

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *