DUK

Galios valdymas yra vienas svarbiausių įkrovimo stotelės funkcionalumų. Elektromobilis yra imlus elektrai, tad dažnai elektros įvadas gali būti per mažos galios norint pilnai „patenkinti“ elektromobilio poreikius. Norint išvengti elektros įvado galingumo didinimo ir didelių išlaidų, įkrovimo stotelė gali valdyti galingumą, kad elektros įvadas būtų pilnai išnaudojamas ir tuo pat metu vidinis tinklas liktų apsaugotas nuo įtampos dingimo.

Galios valdymas gali būti skirstomas į kelias kategorijas:

  • STATINIS

Šiuo būdu stotelėje nustatome galimą didžiausią galią, kurios stotelė neviršys bet kokiu atveju, taip apsaugome vidaus tinklą nuo įtampos dingimų. Šiam galios valdymui papildomos įrangos nereikia, viskas nustatoma išmaniojoje aplikacijoje.

  • DINAMINIS

Šis būdas yra pats efektyviausias norint išnaudoti turimą elektros galios įvadą maksimaliai ir tuo pat metu greitai įkrauti elektromobilį. Tam reikės papildomo energijos skaitiklio, kuris veiks kaip referencinis taškas įkrovimo stotelei, pagal kurį stotelė reguliuos imamą galingumą iš tinklo.

  • HIBRIDINIS

Šis galios valdymas yra ypač efektyvus didesnėse automobilių stovėjimo aikštelėse. Tokiu būdu galima kategorizuoti įkrovimo taškus pagal prioritetą. Esant galios trūkumui, elektromobiliai prijungti prie pirmo prioriteto įkrovimo taškų krausis pirmieji, o paskutiniai – pagal žemiausią prioritetą.

Reikiamas elektros įvado galingumas nusakomas pagal elektromobilio modelį ir jame esantį integruotą vidinį kroviklį. Patikrinkite kokio galingumo jūsų elektromobilis (aktyvi nuoroda).

GALINGUMAS – stotelės galingumas parenkamas pagal pastato elektros įvado galingumą ir elektromobilio vidinio įkroviklio galingumą.

Jeigu pastato elektros įvadas trifazis – rekomenduojama rinktis trifazę ir stotelę, jeigu vienfazis – vienfazę. Patogiausia statyti galingiausią įkrovimo stotelę, nes kaina skiriasi labai nežymiai, tačiau ateityje pasididinę elektros įvadą ar pakeitę elektromobilį, kuris turi galingesnį keitiklį, jums nereikės keisti įkrovimo stotelės į galingesnę, o tik reikės padidinti jos galingumą programiškai per mobilią aplikaciją.

INTEGRUOTAS KABELIS – patogesnis stotelėje, nes nereikia kaskart naudoti kabelio, kurį turite su savimi elektromobilyje, tad grįžus namo nereikia išpakuoti ir sujungti su įkrovikliu. Kita vertus, viešose vietose, stotelė su integruotu kabeliu gali būti pažeista neatsargaus ar neatsakingo vairuotojo, jeigu baigus įkrovos procesą kabelis numetamas ant žemės, kur gali būti pažeista jungtis ar pats kabelis. Tokiu būdu stotelė gali reikalauti daugiau priežiūros.

RFID – ši funkcija reikalinga norint autorizuoti vartotojus. Dažniausiai šio funkcionalumo reikia, kai stotelė naudojama viešoje erdvėje, kad būtų kontroliuojama prieiga. Taip pat esant apmokestintai stotelei ir vartotojų apskaitai.

4G – šis modulis reikalingas, kai norima perduoti duomenis į savininko ar stotelių gamintojo platformą ir vykdyti el. energijos apskaitą, bet stotelių instaliavimo vietoje nėra interneto ryšio. 

Type1 ar Type2? Pagrindinis skirtumas, tai yra jungties tipas ir fazių skaičius. Type 1 jungtis perduoda vieną fazę, Type 2 jungtis gali perduoti srovę per 3 fazes, bet tai nereiškia, kad elektromobilis ar įkrovimo stotelė 3 fazes ir naudos. Type 2 jungtis suteikia galimybę perduoti elektros energiją per 3 fazes, bet tiek stotelė, tiek elektromobilis taip pat turi gebėti vykdyti įkrovą per 3 fazes. Type 2 jungtimi galima įkrauti tiek per 1 fazę tiek per 3 fazes.

Jungtis Type 1

Jungtis Type 2

MID SKAITIKLIS IR EKRANAS – Šio integruoto į stotelę MID skaitiklio reikia, kai yra vykdoma komercinė apskaita. Šis skaitiklis yra didesnės tikslumo klasės. Ekranas reikalingas, kad vartotojas galėtų matyti koks elektros energijos kiekis pateko į EV bateriją.

ĮKROVIMO LAIKAS – Įkrovimo laikas priklauso nuo EV vidinio keitiklio, stotelės galingumo ir tinklo įvado galios. Preliminarūs įkrovimo laikai pateikti žemiau lentelėje vertinant, kad nurodytu galingumu įkraunama pati baterija.

Įkrovimo tipasGalia40kWh talpos baterija įkraunama per:Nuvažiuojamas atstumas po 1val krovimo
AC lėtas įkrovimas2.2- 3 kW13-18 val11- 15 km
AC įkrovimas3.8 kW
7 kW
11 kW
22 kW
11 val
6 val
4 val
2 val
19 km
35 km
55 km
110km
DC įkrovimas50 kW
150kW
50 min *80% baterijos lygio
20-30 min *80% baterijos lygio
290 km *greitas įkrovimas iki 80%
860 km *greitas įkrovimas iki 80%

Interneto ryšys stotelei yra reikalingas, norint stebėti jos darbą nuotoliniu būdu, taip pat ir kontroliuoti jos veikimą ir suteikiamas prieigas kitiems vartotojams. Internetu duomenys perduodami į gamintojo „debesiją“, iš kurios jie atvaizduojami platformoje. Jeigu stotelės savininkui tokių paslaugų nereikia, stotelė veikia ir be interneto ryšio.

Reikia sujungti elektromobilį su įkrovimo stotele fiziškai. Po to RFID kortele arba aplikacija aktyvuojame įkrovimo procesą. Jeigu stotelė neturi autorizavimo funkcijos, įkrovimo procesas pradedamas sujungus elektromobilį su stotele iškart po to kai automatiškai patikrinami parametrai leidžiantys pradėti įkrovimo procesą saugiai.

DC įkrovimo stotelė „apeina“ vidinį elektromobilio keitiklį ir elektros energija keliauja tiesiai į bateriją, tad neatsiranda „butelio kaklelio“ efektas. DC įkrovimo stotelę reikėtų rinktis, kai norite, jog jūsų elektromobilio baterija būtų įkraunama per 20min iki 3 val.

Stotelėje turi būti integruotos apsaugos nuo srovės nutekėjimo, viršįtampių, viršsrovių, įtampos svyravimų. Jos yra būtinos, kad būtų apsaugotas vartotojas bei elektromobilis.

Sumontuoti įkrovimo stotelę mechaniškai galite ir patys, tačiau norint prijungti stotelę prie elektros tiekimo, tą turi daryti atestuotas specialistas pagal LR numatytas taisykles.

Kviečiame atkreipti dėmesį į gamintojų suteikiamas garantijas pačiai įrangai ir rangovų garantiją atliekamiems darbams. Mūsų suteikiama garantija įrangai yra 24 mėn. po įdiegimo datos ir darbams 12 mėn. po sumontavimo. 

Elektromobiliai kaip ir automobiliai su vidaus degimo varikliu yra skirtingų efektyvumo rodiklių, tik elektromobilio efektyvumas skaičiuojamas ne litrais / 100 km, o kilovatvalandėmis / 100 km. Paprastai EV vartoja 12–25 kWh 100 km atstumui įveikti, tad vykdant įkrovą namuose, 100 km kaina gausite sudauginę kWh vartojamą kiekį su kWh kaina, kurią mokate energijos tiekėjui. Pvz., įkrauti EV 100 km atstumui su 15 kWh / 100 km suvartojimu (vertinant 10 ct / kWh kainą) kainuos 1,5 Eur.

Šiuo atveju priklauso ar turite įsirengę alternatyvius energijos šaltinius ir kokį elektros  energijos tiekėjo planą esate pasirinkę. Jeigu turite dviejų tarifų planą ir naudojantis AC išmaniomis stotelės funkcijomis pradėti įkrovą kai elektros energijos kaina yra mažesnė, stotelė pilnai atsipirks per 5–8 metus. 

Priklauso nuo to, kiek kilometrų nuvažiuojate su elektromobiliu. Vidutiniškai nuvažiuojant po 850 km per mėnesį, elektros energijos kaina išaugs apytiksliai 20-30 Eur per mėnesį.

AC įkrovimo stotelės priežiūros reikalauja labai minimaliai, nes neturi judančių detalių. Besidėvinčios dalys, pvz., kabelis, kištukas gali reikalauti didesnės priežiūros priklausomai nuo naudojimo dažnumo ir aplinkos agresyvumo.

Šiai dienai beveik visi lengvieji elektromobiliai palaiko įkrovimą AC ir DC įkrovimo stotelėmis. Čia galite patikrinti su kokiomis stotelėmis yra suderinamas jūsų EV. (aktyvi nuoroda)

Elektromobilio įkrovimo procesą galima sulyginti su kuro pylimu į tradicinio automobilio baką. Elektros srovė, kaip kuro srovė – kuo ji didesnė, tuo greičiau elektromobilio baterija bus papildyta. Jeigu elektromobilis gali krautis iš trifazio įvado, tuomet įsivaizduokime, kad į automobilį yra įdėtos trys kuro žarnos, tad įkrovimo greitis trigubėja. Reikia turėti omenyje, kad ne visi elekttromobiliai gali priimti trijų fazių AC įkrovimą.