DUK
Pasirinkite dominančias temas:
Įkrovimo stotelės
Įkrovimo stotelės galią galima reguliuoti rankiniu būdu jos montavimo metu arba per išmanią programėlę (jei stotelė tokią turi). Įkrovimo stotelės didžiausia galia neturėtų viršyti pastato elektros įvado galios.
Stotelė veikia ir be interneto ryšio, tačiau jei yra poreikis stebėti ir valdyti stotelės veikimą nuotoliniu būdu ar suteikti prieigą kitiems vartotojams prie įrenginio, tuomet internetas reikalingas. Internetu duomenys perduodami į gamintojo „debesiją“ - internetinė platformą, kurioje ir matoma visa informacija.
AC įkrovimo stotelės yra tinkamos namams ar biurui, kai toje vietoje praleidžiama bent keletas ir daugiau valandų. Apie 70 proc. įkrovimų vyksta namuose, nakties metu, tad namuose efektyviausia AC tipo stotelė.
DC įkrovimo stotelę reikėtų rinktis, kai norima elektromobilio bateriją įkrauti per laiką tarp 20 min. ir 3 val. Šio tipo įkrovimo stotelės populiarios tose vietose, kur įkrauti elektromobilį reikia labai greitai, pvz.: greitkeliuose, degalinėse, pakelės kavinėse, ar vietose, kur praleidžiama iki valandos laiko. Paprastai DC stotelės skirtos komerciniam naudojimui, nes joms reikalinga itin galinga elektros infrastruktūra. Tokių stotelių kaina prasideda maždaug nuo 10 tūkst. Eur.
Jei sugedo mūsų įrengta įkrovimo stotelė užpildykite formą ir su jumis susisieksime per 1 d.d.
Viena iš svarbiausių įkrovimo stotelės instaliacijoje būtinų apsaugų – yra skirtuminės srovės apsaugos įrenginys (nuotekio relė). Jos funkcija yra apsaugoti žmogų ir įrangą nuo elektros šoko. Priklausomai nuo stotelės, ši nuotekio relė turi būti A tipo arba B tipo. A tipo išorinė nuotekio apsaugos (kaina ~55eur) užtenka, kai stotelė turi integruotą savyje 6mA DC (nuolatinės srovės) aptikimo įrenginį. B tipo išorinė nuotekio apsauga (kaina ~320eur)reikalinga, jeigu 6mA DC (nuolatinės srovės) apsauga nėra įdiegta į stotelę. Kita apsauga būtina elektros instaliacijoje yra automatinis jungiklis. Jo paskirtis apsaugoti elektros kabelį ir kitą įrangą nuo perkrovos.
Stotelės atsipirkimo laikas priklauso nuo stotelės kainos, įrengimo kaštų, elektros energijos tarifų, naudojimo dažnumo bei sutaupytų išlaidų (įkrovimas viešose stotelėse).
Pavyzdžiui, jei įkrovimo stotelė su įrengimu kainuoja apie 2000 eurų, o naudojant namų stotelę vietoj viešųjų įkrovimo stotelių sutaupoma apie 10 centų už kilovatvalandę, per metus galite sutaupyti kelis šimtus eurų (priklausomai, kiek naudojate elektromobilį). Tarkime, jei per metus sutaupote 500 eurų, stotelė gali atsipirkti per 4 metus. Vidutinis atsipirkimo laikotarpis gali svyruoti nuo 2 iki 5 metų, priklausomai nuo minėtų veiksnių.
Dažniausiai tam naudojamos RFID kortelės ar mobiliosios aplikacijos. RFID kortelės - tai fizinės kortelės arba pakabukai, kuriuos reikia priliesti prie įkrovimo stotelės norint pradėti įkrovimo sesiją. Taip užtikrinama, kad stotele galės naudotis tik tie, kurie turi korteles.
Mobiliosios aplikacijos leidžia valdyti prieigą nuotoliniu būdu, suteikti ar atimti prieigą konkretiems vartotojams bet kuriuo metu. Taip pat mobiliosios aplikacijos turi tokias funkcijas kaip įkrovimų stebėjimas realiu laiku ir pranešimai apie bandymus pasinaudoti stotele.
Įkrovimo infrastruktūra gali atnešti papildomas pajamas elektrifikuojant parkavimo aikštelę ir apmokestinant įkrovimo sesijas vartotojams. Įkrovimo stotelių prieiga bei kainodara gali būti pasirenkama individualiai. Įkrovimo įrangą galima įsigyti, išsinuomoti ar pasinaudoti „Įkrautas“ investicija (įkrovimo infrastruktūrą įrengiame jūsų lokacijoje savo kaštais, gaunamas pajamas iš įkrovimų pasidaliname su vietos savininku).
Parama
Per 12 mėn. su galimybe vieną kartą pratęsti ne daugiau kaip 6 mėn., o įsirengiant ant apšvietimo stulpo (atramos) arba jame - per 18 mėn. su galimybe vieną kartą pratęsti ne daugiau kaip 6 mėn.
Didesnės galios stotelės, nei nustatyta kvietime, nebus finansuojamos.
Darbovietėse -> pareiškėju gali būti viešasis arba privatus juridinis asmuo, siekiantis stotelę (-es) įrengti nuosavybės, patikėjimo, panaudos, nuomos teise valdomuose nekilnojamojo turto objektuose.
Darbovietėse -> pareiškėju gali būti viešasis arba privatus juridinis asmuo atitinkantis didelės įmonės statusą ir siekiantis stotelę (-es) įrengti nuosavybės, patikėjimo, panaudos, nuomos teise valdomuose nekilnojamojo turto objektuose.
Daugiabučiame name ar daugiabučio namo sklype -> pareiškėju gali būti bendrija, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotas asmuo, daugiabučio namo administratorius.
Ant apšvietimo stulpo arba jame -> pareiškėju gali būti apšvietimo tinklą valdantis juridinis asmuo.
Fiziniams asmenims:
Nuo 2024.10.29 14:00 val. iki 2025.09.30 17:00 val.
Juridiniams asmenims:
Nuo 2024.09.05 12:00 val. iki kol pasibaigs šiam kvietimui numatytos lėšos, bet ne ilgiau kaip iki 2025.08.29 17:00 val.
Daugiabučių bendrijoms:
Nuo 2024.11.28 14:00 val. iki 2025.06.30 17:00 val.
Energetikos ministerija, atlikusi rinkos analizę, nustatė vidutines įkrovimo stotelių įrengimo kainas pagal šiuos kriterijus:
- stotelės galingumas,
- kur montuojama stotelė: ant sienos ar ant žemės,
- ar stotelės galingumas yra valdomas dinamiškai,
- koks subjektas rengiasi įsigyti stotelę: juridinis asmuo, privatus asmuo, kt..
Kiekvienam scenarijui Energetikos ministerija nustatė konkrečias vidutines rinkos kainas ir priskyrė tam tikrą finansavimo intensyvumą. Tikslias finansavimo sumas rasite: ikrautas.lt/parama/, skiltyje Detalesnė finansavimo informacija.
Ne daugiau kaip per 12 mėn. nuo VšĮ Lietuvos energetikos agentūros rašto dėl sprendimo skirti finansavimą datos.
Ne, negali. Stotelė (-ės) turi būti įrengiamos ir montuojamos pagal gamintojo instrukciją ir vadovaujantis Elektros įrenginių įrengimo bendrosiomis taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2012 m. vasario 3 d. įsakymu Nr. 1-22 „Dėl Elektros įrenginių įrengimo bendrųjų taisyklių patvirtinimo“, todėl jas turėtų įrengti asmenys, vykdantys elektros įrenginių įrengimo ar eksploatavimo veiklą ir turintys atitinkamą kvalifikaciją bei teisę išrašyti stotelės įrengimo/montavimo perdavimo-priėmimo aktą. Tai gali būti fiziniai asmenys, vykdantys minėtą veiklą pagal individualios veiklos pažymą ar verslo liudijimą arba juridiniai asmenys (įmonės).
- Užpildyti paraiškos formą ena.lt svetainėje.
- Gavus VšĮ Lietuvos energetikos agentūros (LEA) raštą dėl sprendimo skirti finansavimą - įsirengti stotelę (-es) savo lėšomis per 12 mėnesių.
- Pateikti dokumentus, pagrindžiančius stotelės (-ių) įrengimą:
- PVM sąskaitą faktūrą (jeigu įrengiama stotelė su dinaminio galios valdymo funkcija, pateikti ir dinaminio valdiklio PVM sąskaitą faktūrą);
- įrengimo perdavimo–priėmimo aktą, kuriame nurodytas elektromobilių įkrovimo stotelės įrengimo adresas, elektrinė galia, prieigų skaičius ir techninės specifikacijos.
- įrengtos stotelės nuotraukas. - Įvertinus pateiktus dokumentus, pareiškėjui bus kompensuojama kvietime numatytas procentas (nustatytas pagal fiksuotą įkainį).
Stotelių skaičius bei nekilnojamo turto objektų skaičius, kuriuose siekiama įrengti stotelę (-es), nėra ribojamas. Tas pats pareiškėjas gali teikti kelias paraiškas viename kvietime.
Paraišką galima teikti dar neįsirengus elektromobilių įkrovimo stotelės. Išlaidos finansuojamos jas patyrus nuo 2023 m. balandžio 1 d.
Fiziniai asmenys: individualiuose namuose, kotedžuose, soduose, daugiabučiame name ar daugiabučio namo sklype (privati parkavimo vieta).
Juridiniai asmenys: darbovietėse, daugiabučiame name ar daugiabučio namo sklype, ant esančio prie daugiabučio namo apšvietimo stulpo (atramos) arba jame.
Įrengimas
Nuosavai įkrovimo stotelei įrengti reikalinga fizinė vieta, kuri nuosavybes teise priklausytų buto savininkui. Tokios vietos neturint, bet esant suformuotui sklypui, kuris priklauso namo bendrijai, ir sklypo bendrasavininkams sutikus, galima įrengti privačią įkrovimo stotelę. Kitas būdas - įrengti stotelę, kuri prieinama visiems gyventojams. Tokiu atveju reikalingas stotelės administravimas ir rinkliava pagal faktiškus kiekvieno gyventojo įkrovimus.
Turint nuosavybės teise priklausančią automobilio stovėjimo vietą arba garažą, kaimynų sutikimas nėra reikalingas. Tereikia parengus projektą gauti leidimą atlikti numatytus darbus iš namo administratoriaus arba pirmininko. Retais atvejais, kai kabelį stotelei tenka montuoti fasadu arba kasti po žeme kieme, gali reikėti sutikimų arba derinimų su institucijomis dėl kertamų tinklų. Tačiau tai yra unikalūs atvejai ir dėl jų konsultuojame individualiai.
Elektros įrenginiams paprastai taikomi apsaugos standartai, nurodantys jų atsparumą įvairiems išoriniams veiksniams. Vienas jų - IP standartas. Jį sudaro raidės (IP) ir du skaitmenys:
I-asis skaitmuo gali būti nuo 0 iki 6, kuris indikuoja apsaugos nuo dulkiu klasę.
II-asis skaitmuo gali būti nuo 0 iki 8, kuris rodo apsaugą nuo skysčių prasiskverbimo.
Taigi, jei įkrovimo stotelė turi IP44 ir aukštesnę apsaugos klasę, reiškia, kad prietaisas yra tinkamai izoliuotas ir apsaugotas nuo aplinkos veiksnių, tokių kaip lietus, sniegas, dulkės.
Įrangai suteikiame bent 24 mėn. garantiją po įdiegimo datos, tačiau galimas ir ilgesnis laikotarpis (priklauso nuo produkto). Montavimo darbams suteikiame 12 mėn. garantiją po sumontavimo datos.
Dažniausiai stotelės montuojamos ant sienos pastato viduje arba išorėje, ant stovo, ant kolonų (pvz. požeminiame parkinge). Galimas montavimas ant stovo tvirtinant prie lubų. Galimi ir kitokie sprendimai, priklausomai nuo situacijos ir stotelės modelio.
Mechaniškai sumontuoti įkrovimo stotelę (pritvirtinti prie sienos) galite ir patys, tačiau norint prijungti stotelę prie elektros tinklo - darbus reikėtų patikėti atestuotam specialistui, kuris gali užtikrinti, jog instaliacija bus atlikta pagal elektros įrenginių įrengimo reikalavimus ir galiojančius saugos standartus. Taip pat specialistas turėtų suteikti montavimo darbų garantiją. Netinkamai sumontuota įkrovimo stotelė gali kelti pavojų tiek jums, tiek jūsų turtui.
Tiek nuosavuose, tiek daugiabučiuose namuose privačiam naudojimui diegiamos AC tipo įkrovimo stotelės. Bendra sprendimo kaina priklauso nuo pasirinktos stotelės ir įrengimo darbų objekte.
AC stotelių kaina svyruoja nuo 500 iki 1500 eurų. Jei stotelė turi daugiau funkcijų, tokių kaip Wi-Fi ryšys ar išmaniosios valdymo galimybės, kaina gali siekti ir 2000 eurų ar daugiau.
Standartiniai įrengimo darbai privačiame name kainuoja nuo 670 Eur, daugiabutyje - nuo 1090 Eur. Tačiau kiekvienas objektas individualus ir kaina priklauso nuo darbų sudėtingumo, reikalingos elektros instaliacijos. Sužinoti tikslią kainą savo namuose galite užpildę trumpą formą.
Elektromobilio įkrovimas
Taip, tačiau toks būdas nėra saugus, kaip pastovus sprendimas elektromobilio įkrovimui. Buitinis kištukinis lizdas (rozetė) nėra pritaikytas ilgesniam krovimo procesui. Buitinis kištukinis lizdas gali būti neapsaugotas nuo skirtuminės srovės nutekėjimo ar neatlaikyti apkrovos ir būti pažeistas - gali išsilydyti, užsiliepsnoti, sukelti gedimus elektros tinkle. Pats saugiausias elektromobilio įkrovimas yra su įkrovimo stotele.
Jeigu neturite kitos galimybės įkrauti elektromobilį, tuomet automobilio nustatymuose arba nešiojamame įkroviklyje pakeiskite maksimalią srovę į 10 A (2,3 kW). Dar saugiau – 6 A (1,4 kW) arba 8 A (1,85 kW). Taip elektromobilis krausis lėtai, bet saugiai.
Baigus įkrovimo sesiją įkrovimo stotelėje, dažniausiai elektromobilio įkrovimo lizdas Type2 atsirakina, automobilio pultelyje paspaudus „atrakinti“ vieną arba du kartus. Jeigu šis būdas nesuveikė, ieškokite elektromobilio valdymo panelėje lizdo atrakinimo mygtuko (funkcijos). Jeigu šis būdas taip pat nesuveikė, elektromobiliuose būna avarinis lizdo atrakinimas. Šio būdo ieškokite elektromobilio vartotojo vadovo instrukcijose.
Elektromobilio įkrovimo laikas daugiausiai priklauso nuo šių veiksnių:
1. Elektros įvado galios (kW) objekte.
2. Įdiegtos įkrovimo stotelės maksimalios galios (kW).
3. Elektromobilio vidinio įkroviklio (on-board charger) galios (kW).
4. Elektromobilio baterijos talpos (kW).
5. Likutinės baterijos talpos (kW).
Pavyzdys:
Elektromobilio baterijos talpa yra 50 kWh, o likęs energijos kiekis yra 10 proc. (5 kWh). Elektromobilio vidinis įkroviklis gali absorbuoti 11 kW galią, o stotelės maksimali galia yra 22 kW. Elektromobilis šiuo atveju krausis 11 kW galingumu ir 45 kWh energijos kiekį įkraus per 45/11=~4 val.
Įkrovimo laikas daugiausiai priklauso nuo įkrovimo stotelės galingumo, elektromobilio vidinio įkroviklio parametrų, baterijos dydžio bei baterijos likučio.
Nuo 0 proc. iki 100 proc. elektromobilio įkrovimas AC (lėto įkrovimo) stotelėse gali užtrukti nuo kelių iki keliolikos valandų, o DC (greito įkrovimo) stotelėse - nuo 30 minučių iki 2 valandų. Tačiau praktikoje elektromobiliai dažnai įkraunami nuo tam tikro likusio lygio iki pilno įkrovimo. Pavyzdžiui, įkrovimas nuo 20% iki 80% baterijos talpos užtruks žymiai trumpiau.
Elektromobiliai, kaip ir automobiliai su vidaus degimo varikliu, yra skirtingų efektyvumo rodiklių, tik elektromobilio efektyvumas skaičiuojamas ne litrais / 100 km, o kilovatvalandėmis (kWh) / 100 km. Paprastai elektromobilis suvartoja 12–25 kWh 100 km atstumui įveikti, tad kraunant jį namuose, 100 km kainą gausite sudauginę kWh vartojamą kiekį su kWh kaina, kurią mokate energijos tiekėjui.
Pavyzdys:
Elektromobilis suvartoja 15 kWh / 100 km atstumui.
Elektros kaina namuose - 12 ct / kWh.
100 km kainuos: 15 * 0,12 = 1,80 Eur.
Elektromobilį sujungti su įkrovimo stotele naudojant įkrovimo kabelį. Įkrovimo stotelės gali būti su jau integruotu įkrovimo kabeliu arba tik su lizdu. Po to, priklausomai nuo stotelės, įkrovimas pradedamas automatiškai arba įkrovimą reikia aktyvuoti RFID kortele arba mobilia aplikacija. Jeigu stotelė neturi autorizavimo funkcijos, įkrovimo procesas pradedamas sujungus elektromobilį su stotele.
Elektromobilio įkrovimo procesą galima sulyginti su kuro pylimu į tradicinio automobilio baką. Elektros srovė, kaip kuro srovė – kuo ji didesnė, tuo greičiau elektromobilio baterija bus papildyta. Jeigu elektromobilis gali krautis iš trifazio įvado, tuomet įsivaizduokite, kad į automobilį yra įdėtos trys kuro žarnos, tad įkrovimo greitis trigubėja. Tačiau, ne visi elektromobiliai gali priimti trijų fazių AC įkrovimą. Kaip krausis jūsų elektromobilis, galite patikrinti čia.
Pagrindinės elektromobilių įkrovimo jungčių rūšys yra šios:
- Type1 - dažniausiai naudojama JAV ir Kanadoje. Tai penkių kontaktų jungtis skirta vienfaziui įkrovimui.
- Type2 - plačiai paplitusi Europoje. Ši jungtis gali būti naudojama tiek vienfaziam, tiek trifaziam įkrovimui ir turi septynis kontaktus.
- CCS (Combined Charging System) - jungtis, derinanti Type2 jungtį su dviejų papildomų kontaktų bloku greitajam įkrovimui. Plačiai naudojama Europoje ir Šiaurės Amerikoje.
- CHAdeMO - Japonijoje sukurtas standartas greitajam įkrovimui, kurį taip pat naudoja kai kurie gamintojai kitose šalyse. Tai yra atskira jungtis greitajam įkrovimui, atpažįstama iš savo didelio dydžio ir apvalios formos.
- Tesla Supercharger - specifinė Tesla automobilių jungtis, skirta tik Tesla modeliams. Ji leidžia labai greitai įkrauti automobilį, naudojant „Tesla“ sukurtas „Supercharger“ įkrovimo stoteles.
Galios valdymas
Reikiamas elektros įvado galingumas nusakomas pagal elektromobilio ir stotelės parametrus. Pirmiausia, patikrinkite elektromobilio maksimalų AC įkrovimo galingumą (Charge Power) čia, kurį jis gali priimti. Kai kurie elektromobiliai gali krautis maksimaliai 7,4 kW galia (vienfazė), kiti – 11 kW ar 22 kW galia (trifazė). Pagal elektromobilio parametrus parenkama įkrovimo stotelė. Namų naudojimui skirtos AC įkrovimo stotelės turi nuo 3,7 kW iki 22 kW galią.
Pavyzdžiui:
Jei reikalinga 22 kW įkrovimo stotelė, o jūsų namų elektros įvadas yra 10 kW, jums reikės padidinti įvado galingumą, kad galėtumėte pilnai išnaudoti įkrovimo stotelės galimybes. Tokiu atveju reikėtų kreiptis į ESO ir pasikonsultuoti dėl galimybės padidinti įvado galią.
Jeigu įvado galingumas yra toks pats, kaip ir planuojamos įkrovimo stotelės, patartina kartu įsirengti dinaminį galios valdiklį, kuris užtikrintų nenutrūkstamą elektros tiekimą.
Jeigu esama pastato galia nepakankama sklandžiam stotelės veikimui (mažiau nei 10 kW), galingumą galima pasididinti kreipiantis į ESO. Užpildyti elektroninę galios didinimo paraišką galite ESO savitarnoje. Paraiškos pildymo instrukcijas rasite čia.
Stotelės galios valdymas skiriasi, priklausomai nuo kategorijos:
• Statinis - šiuo būdu stotelėje nustatomas didžiausias galimas galingumas, kurio stotelė neviršys. Taip apsaugomas vidaus tinklas nuo elektros dingimo. Šiam galios valdymui papildomos įrangos nereikia, viskas nustatoma išmaniojoje aplikacijoje arba fiziškai, pačioje stotelėje, montavimo metu.
• Dinaminis - šis būdas yra pats efektyviausias, norint maksimaliai išnaudoti turimą elektros įvado galią. Tam reikalingas papildomas išmanus skaitiklis, kuris veikia kaip referencinis taškas įkrovimo stotelei, pagal kurį stotelė reguliuoja imamą galingumą iš tinklo. Jei prioritetinėj srity einamuoju momentu naudojama daugiau elektros prietaisų - stotelės galingumas sumažėja automatiškai ir elektromobilis kraunasi lėčiau, o atsiradus laisvos galios (pvz. išjungus prietaisus) - galia elektromobilio įkrovimui - gražinama.
• Hibridinis - šis galios valdymas yra ypač efektyvus didesnėse automobilių stovėjimo aikštelėse. Tokiu būdu galima kategorizuoti įkrovimo taškus pagal prioritetą. Esant galios trūkumui, elektromobiliai prijungti prie pirmo prioriteto įkrovimo taškų krausis pirmieji, o paskutiniai – pagal žemiausią prioritetą.
DLM (Dynamic load management) arba dinaminis galios valdiklis - tai prietaisas, kuris matuoja namų elektros tinklo apkrovą ir laisvą likusį galingumą nukreipia elektromobiliui įkrauti. Dinaminis valdiklis įrengiamas kai objekto įvado galingumas yra mažesnis nei maksimali stotelės pareikalaujama galia arba kai yra tikimybė, jog visi elektros prietaisai objekte veikdami kartu viršys įvado galingumą.
Pavyzdžiui:
Namų įvadas yra 11 kW ir norite naudotis 11 kW įkrovimo stotele. Problemų nekiltų, jeigu namuose daugiau nenaudotumėt jokių prietaisų, tačiau jeigu įjungsite virdulį, kondicionierių, šie prietaisai bendrai gali pareikalauti 5 kW ar daugiau galios. Kad išvengti elektros dingimo, dinaminio galios valdymo prietaisas stebi energijos poreikį namuose ir perduoda informaciją stotelei. Poreikiui išaugus, stotelės galia apribojama ir elektromobilio įkrovimas vyksta lėčiau. Kai galios rezervas vėl pakyla, stotelė automatiškai padidiną įkrovimo galią. Taip užtikrinamas efektyviausias galios išnaudojimas.
Galios valdymas (angl. "power management") yra procesas, skirtas efektyviai kontroliuoti ir optimizuoti elektros energijos vartojimą įrenginiuose ir sistemose. Įsirengiant elektromobilių įkrovimo stotelę, patartina įdiegti galios valdiklį ir stotelę, palaikančią šią funkciją - taip elektros tinklas bus valdomas automatiškai ir apsaugotas nuo elektros dingimo. Taip pat sutaupomi kaštai įvado galingumo didinimui. Toks sprendimas aktualiausias objektuose, kur yra mažai galios arba jos yra tiek pat, kokio galingumo yra įkrovimo stotelė.
Įkrautas App
Mobilią aplikaciją galite nemokamai atsisiųsti iš Google Play arba App Store programėlių parduotuvių.
Nuskenuokite QR kodą, esantį ant įkrovimo stotelės - taip būsite nukreipti iš karto prie įkrovimo paslaugos kainos. Taip pat kainą galite sužinoti „Įkrautas“ programėlėje, pasirinkus norimą stotelę ant žemėlapio ir išskleidus daugiau informacijos (braukiant iš apačios į viršų baltą dalį). Atsiradus jungčių pasirinkimui ir pasirinkus aktualią jungtį, matysite tikslią įkrovimo paslaugos kainą.
Ne, registracija nėra būtina norint pradėti įkrovimo procesą, tačiau, priklausomai nuo įkrovimo stotelių pobūdžio, lokacijos ir nuosavybės teisės - kainodara gali būti ne tokia patraukli kaip registruotiems vartotojams.
Nerandate atsakymo?
Susisiekite su mumis ir padėsime atsakyti į kylančius klausimus.