Elektromobilių politika JAV – kokia jos ateitis?

Elektromobilių politika JAV – kokia jos ateitis?

Naujai išrinktas 46-asis JAV prezidentas Joe Bidenas teikia vilčių, kad jo valdymo laikotarpiu žaliojo transporto politika šalyje pasistūmės į priekį. Tikimasi didesnės paramos elektromobilių rinkai nei buvo sulaukta iš kadenciją…

Naujai išrinktas 46-asis JAV prezidentas Joe Bidenas teikia vilčių, kad jo valdymo laikotarpiu žaliojo transporto politika šalyje pasistūmės į priekį. Tikimasi didesnės paramos elektromobilių rinkai nei buvo sulaukta iš kadenciją baigiančio prezidento Donaldo Trumpo.

D. Trumpo elektromobilių politika

Iki šiol D. Trumpo administracija žvelgė į klimato kaitą pro pirštus. Dar 2017 m. respublikonų partijos atstovas D. Trumpas priėmė drastišką sprendimą – JAV pasitraukė iš Paryžiaus klimato susitarimo.

Valstybės viduje prezidentas taip pat atleido vadeles: Kalifornijoje susilpnino išmetamųjų dujų kiekio reguliavimą. Dėl šios priežasties automobilių gamintojai galėjo prekiauti taršiais automobiliais, ne taip efektyviai naudojančiais degalus.

Vis dėlto vadovaujant D. Trumpui įvyko ir teigiamų pokyčių. Tinklaraštininkas Alexas Gubermanas, kanalo „E for electric“ įkūrėjas, prezidento nuopelnu vadina elektromobilių gamybos giganto „Lordstorm motors“ įsteigimą. Šios įmonės akcijomis prekiaujama viešai. „Lordstorm motors“ sukūrė pirmąjį vien elektra varomą komercinį pikapą.

Rinkimus laimėjęs J. Bidenas aplinkosaugai žada skirti ypatingą dėmesį.

Demokratų partijos atstovas ketina investuoti 400 mlrd. dolerių į švarią energiją – tai padėtų plėtoti elektromobilių technologijas. Ne veltui JAV ne pelno siekianti organizacija „Susirūpinusių mokslininkų sąjunga“ (Union of Concerned Scientists) demokratų lyderio iškovotą prezidento postą pavadino svarbiu laimėjimu mokslui.

„EV News Daily“ praneša, kad J. Bidenas ketina atkurti teisinį nulinės emisijos transporto pagrindą Kalifornijoje. Šitaip dabartinis D. Trumpo sprendimas palengvinti anglies dioksido emisijos reikalavimus būtų apsuktas aukštyn kojomis. Sugriežtinus aplinkosaugos įstatymus, automobilių gamintojai susidurtų su didesnėmis baudomis už degalų našumo kriterijų nesilaikymą.

Kitas J. Bideno užmojis – šalyje įrengti pusę milijono viešojo įkrovimo stotelių iki 2030 metų. Prezidentas elektromobiliams reikalingą infrastruktūrą plėtotų glaudžiai bendradarbiaudamas su valstijų ir savivaldybių atstovais.

Manoma, kad J. Bidenas atkurs 7,5 tūkst. dolerių vertės mokesčių lengvatos, taikomos naujai iškeptiems EV savininkams, taisykles. Demokratų lyderis žada padidinti namų ūkio, galinčio gauti mokesčių lengvatą už įsigytą EV, pajamų limitą iki 250 tūkst. dolerių. Iki šiol „General motors“ ir „Tesla“ klientai į šią lengvatą pretenduoti negalėjo.

Naujasis valstybės vadovas sieks iš pamatų išjudinti elektromobilių gamybą JAV – nori finansuoti šalyje esamos gamybinės įrangos pertvarkymą. Nauji projektai turėtų suaktyvinti plataus spektro ekologiško transporto gamybą (įskaitant sunkiuosius sunkvežimius, mokyklinius bei tranzitinius autobusus,  orlaivius).

Galiausiai, J. Bideno komanda teigia pasirūpinsianti, kad į šalies eismo srautą įsilietų kiek įmanoma daugiau elektromobilių. „Mes sumažinsime žalingą oro taršą ir saugosime savo vaikų sveikatą. Visą 500 tūkst. mokyklinių autobusų parką keisime Amerikoje pagamintu netaršiu transportu“, – teigia J. Bideno kampanijos atstovai.

Ambicingi Joe Bideno planai perša idėją, kad supervalstybė aktyviai įsijungs į kovą su klimato kaita, tuo pat metu skatindama susisiekimą elektromobiliais. Ne veltui JAV aplinkosaugos organizacija „Sierra club“, kuri rūpinasi natūralių Žemės resursų išsaugojimu, Joe Bideno komandos pergalę prezidento rinkimuose pavadino būsima „stipriausia klimato, švarios energijos ir aplinkosaugos teisine platforma“.

Leave a Reply

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *