Hibridiniai automobiliai – tarpinis sprendimas tarp vidaus degimo variklio ir elektromobilio, leidžiantis mėgautis mažesnėmis kuro sąnaudomis ir ekologiškesniu transportu. Tačiau kaip ir elektromobilių vairuotojams, hibridų savininkams kyla klausimas – kur patogiausia ir efektyviausia įkrauti bateriją? Dažnas jų renkasi buitinį kištukinį lizdą – rozetę, manydami, kad dėl mažesnės baterijos talpos tai yra tinkamas sprendimas. Visgi, technologijos sparčiai tobulėja, hibridinių automobilių baterijos tampa talpesnės, o įkrovimas iš rozetės – vis mažiau efektyvus. Taigi, ar verta pasikliauti senu įpročiu, ar metas ieškoti pažangesnių sprendimų?
Lėtas įkrovimas
Anksčiau hibridinių automobilių baterijos buvo mažesnės – apie 5–10 kWh talpos, todėl įkrovimas iš buitinės rozetės (2,3 kW) trukdavo kelias valandas. Tačiau šiandien naujesni hibridai gali turėti 15–25 kWh baterijas, o jų įkrovimas iš rozetės gali užtrukti 8–10 valandų ar net ilgiau. Tai tampa vis mažiau praktiška, ypač tiems, kurie nori naudoti hibridinį automobilį kaip pagrindinę transporto priemonę.
Neefektyvus energijos naudojimas
Kraunant iš rozetės, dalis energijos tiesiog prarandama dėl elektros perdavimo nuostolių. Be to, rozetėje įkrovimo galia ribota, tad kai kurie vairuotojai krauna hibridus per ilgai, naudodami brangesnį dienos tarifą. Išmanioji įkrovimo stotelė leidžia pasirinkti pigesnes valandas (pvz., naktinį tarifą ar biržos kainą), tad ilgainiui ji atsiperka. O jei dar turite saulės elektrinę – galimas ir visiškai nemokamas įkrovimas.
Saugumo problemos
Automobilį įkrauti iš rozetės nėra saugu. Dauguma namų elektros instaliacijų nėra pritaikytos ilgalaikei didelės galios apkrovai. Jei rozetė ar laidai nėra tinkamai paruošti, jie gali perkaisti, deformuotis ar net sukelti gaisro pavojų. Ilgainiui tai gali lemti ir viso elektros tinklo trikdžius, kurių šalinimas kainuotų daugiau nei investicija į specialią įkrovimo stotelę.
Nuosava įkrovimo stotelė – optimaliausias sprendimas
Jei turite galimybę, verta įsirengti asmeninę įkrovimo stotelę. Ji leidžia greičiau įkrauti bateriją, sumažinti elektros nuostolius ir užtikrinti, kad įkrovimas vyks saugiai. Be to, išmaniosios stotelės gali būti suprogramuotos krauti automobilį pigiausiomis valandomis, kai elektros energija kainuoja mažiau.
Įkrovimas darbe – galimybė sutaupyti
Vis daugiau įmonių įrengia elektromobilių ir hibridų įkrovimo stoteles darbuotojams. Jei jūsų darbovietėje yra tokia galimybė, verta tuo pasinaudoti – dažnai įkrovimas čia gali būti nemokamas arba kainuoti pigiau nei namuose.
Viešosios įkrovimo stotelės – patogus variantas kelionėse
Jei neturite galimybės įsirengti stotelės namuose, verta planuoti įkrovimą mieste ar prekybos centruose. Daugelyje viešųjų įkrovimo taškų galima rasti tiek lėtų, tiek greitų įkroviklių, kurie leis hibrido bateriją įkrauti per trumpesnį laiką nei naudojant buitinę rozetę.
Hibridų savininkai dažnai dvejoja, ar verta įsirengti įkrovimo stotelę, ypač jei jų baterijos talpa vis dar mažesnė nei elektromobilių. Visgi, ilgainiui ši investicija atsiperka, nes:
Tad jei vis dar kraunate hibridą iš buitinės rozetės, metas pagalvoti, ar šis įprotis vis dar atitinka šiuolaikinius poreikius. Rozetes palikime telefonų, nešiojamų kompiuterių ir smulkios buitinės technikos įkrovimui – o automobilius kraukime iš tam skirtų, efektyvių ir saugių įkrovimo stotelių.